3 Nisan 2009 Cuma

pyqt geliştirmek - insan-ı kamil olma yolu


python dili için en gelişmiş arayüz seti qt. ancak dökümantasyon eksikliği ölümcül düzeyde. qt dökümanları çok çok büyük bir çoğunlukla c++ üzerine. nadiren, allah yüzüme bakıyor da bir kaç kaynak bulabiliyorum. burada da başka bir sorun baş gösteriyor. bazı vatandaşlar qt designer'da hazırlanan arayüz (ui) tasarımlarının modifiye edilmesine dayanan bir teknik için hazırlamış, bazıları da qt designer kullanmadan, direkt kod olarak tasarım yapıp, kodlama yapmış. kafam davul oldu. sırf fare tıklama etkileşimini bulmak için kaç saat uğraştım, kaç deneme yaptım.

ben de sırf çalışan, doğru dürüst bir uygulama yapmak için qt designer'u kullanmadan kod bazında çalışıyorum şimdilik. dama uygulaması var kafamda. daha doğrusu az buçuk çalışıyor. "prc dama" şeklinde bir isim koydum şimdilik. taşları birbirinin üzerinden atlatıyoruz falan fıstık. splash (açılış ekranı)'ı bile var. hatalar da var tabi ki. bu qt'nin kapısını bir kırıp içine tam anlamıyla girersem, o zaman tam manasıyla azacağım. yarım yamalak ve bazısı sırf düşüncede kalan projeciklerimi salacağım etrafa.

eric, meric de kullanmıyorum henüz, ne de olsa genellikle 1 dosyalık programcıklar yazmaktayım. bir de eric'i öğrenmeye kalksam işler arap saçına dönecek. kwrite yeter de artar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder